6 Comments

Hey!!!! Kan dere slutte å spy i postkassen min?!?!?!

 

IMG_0010

Kjære handelsstanden (eller de av dere som føler dere truffet)

Hvorfor fyller dere postkassen min med dritt??? Hvor mange penger brukes egentlig på å trykke, pakke, sende, kjøre og distribuere de stygge, ubrukelige reklamegreiene deres? Hvor mange tonn papir går rett fra postkasser til søppelkasser på grunn av dette hvert år?

Jeg kan umulig se for meg at dette øker omsetningen deres? Ja, jeg vet at reklamebransjen er opptatt av «top of mind», at det å eksponeres for logoer i seg selv kan påvirke en kunde, men det er da ingen som leser disse «avisene»? Kjøper folk flere kubbelys på tilbud fordi de får brosjyrer om det i postkassen? Ville ikke de pengene, de ressursene, vært bedre brukt på nett? Eller på SMS? Eller på brevduer? Dere kunne til og med ansatt folk til å stå ute på gaten, på plasser og torg, og rope ut tilbudene deres til forbipasserende, til jeg er sikker på at flere hadde fått med seg budskapet på den måten.

«JÆVLIG BILLIG KAFFE PÅ COOP!!!!!»

«PSYCHO GOD PRIS PÅ PLASTSKJEER, GÅ PÅ NILLEEEEEEEEE!!!»

«ALLE PUFFER TIL HALV PRIS PÅ BOHUUUUUUS!!!!»

Det hadde kostet mindre penger, forsøplet mindre, og vært MYE mer effektivt. Rekk opp hånden de som tar med seg den dritten inn i huset! Nettopp, – det er ingen.

På to dager fikk jeg 26 ulike reklamegreier i posten. Inneklemt mellom disse lå NRK-lisensen (som jeg betaler med glede) og et annet brev. to små konvolutter. Likevel SPRATT døren på postkassen min opp, ut veltet et kaos av glorete søppel, som om jeg åpnet magesekken på en stappmett fisk. Æsj.

Kan noen forklare meg denne galskapen? Kan noen, i dette systemet, vær så snill vise til hensikten, og hvorvidt det fungerer? En eller annen markedssjef, en eller annen kul type fra et reklamebyrå, anyone? Kan en av dere bare dobbeltsjekke for meg, bare ta en titt på det markedsbudsjettet og regne på om det faktisk har noe for seg?

Eller er dette en konspirasjon? En eller annen koko tradisjon fra fortiden som kontrolleres av en rik trykkerisønn med koblinger til regjeringen (neida)? Bare lurer.

Del gjerne, kanskje noen du kjenner, kjenner noen som kjenner noen som har kloke svar.

Ønsker dere alle en deilig helg altså, på tross av den kanskje litt krasse tonen.

🙂 Thea.

PS: Jada, jeg vet om det klistremerket «Uadressert reklame, NEI TAKK!». Jeg har alltid hatt det, men det falt av for et par dager siden. Nettopp derfor ble jeg for første gang klar over dette hverdagslige, men like fullt helt psycho problemet. Takk for meg.

 


 

Følger du bloggen min på facebook? Hvis du er grei, så er du hjertelig velkommen til det. Hvis ikke du er så grei, så er du derimot velkommen til å gå videre til andre steder på internett.

6 Comments

    1. Det har jeg selvsagt gjort. Jeg er heller ikke kjempesur, jeg skjønner bare ikke poenget? Tenk så mye det er! Hva gjør du med det? Leser du gjennom alle sidene med reklame? Jeg synes det virker ekstremt bortkastet. Vær gjerne uenig, jeg blir glad for forklaring!

  1. Ja, jeg leser igjennom reklamen jeg får. Det er nettopp derfor jeg har valgt å få den. Jeg synes det er helt usmaklig å skrive et innlegg som dette. Bare fordi du ikke vil ha reklame, så betyr ikke det at alle vil ha det slik som deg. Egentlig litt egosistisk tankegang du har her. Sett heller på klistremerket igjen, ferdig med det!

    1. Jøss! Ja vel. Jeg mener det stikk motsatte. Det burde vel heller vært sånn at dere som vil ha den reklamen, hadde et klistremerke? Tenk på hvor mye papir som går med på bare den reklamen hvert år? I tillegg er det hele distribusjonen, det er ganske koko, rent miljømessig. Men det er jo tipp topp for Nille og de andre kjedene at du liker det, der har de vært heldige. Jeg tror dessverre, i det store bildet, at det er flere som irriterer seg over det, enn som elsker det. Og at det reklamebudsjettet hellr kunne ha blitt brukt på nett, eller på dere som faktisk liker papirreklame, dere kunne fått fine kataloger, istedenfor at vi alle fikk en haug med dritt. Ha en fin tirsdag, Emelie!

  2. Reklame er no drit og en skam for miljøet. Du har helt rett, ingen (utenom farmor som bruker det til å tenne i peisen, og tydeligvis to i ditt kommentarfelt.. ) tar inn reklamen.

    Ofte er de faktisk så frekke at de stapper det oppi kassa mi uansett hvor mange neitakk-lapper jeg har klistra på.

    Hilsen ei som jobber i reklamebransjen, som ikke har noe svar på hvorfor det fremdeles masseproduseres reklame ingen har noen glede av.

    1. Så deilig med svar fra noen som skjønner hva jeg mener!! Jeg fikk svar fra Nille faktisk, men de mener det er vel brukte penger og at de ser effekt av den typen reklame. Jeg synes det er veldig rart, skjønner ikke noe av det for å være ærlig. Ekstra kult at du jobber i reklamebransjen, kan du ikke sjekke det ut noe sted? Det må da måles effekt av sånne kampanjer fra flere enn Nille? Takk for melding, Ingrid! 🙂 Thea.

Legg inn en kommentar